piątek, 27 września 2019

Suszone pomidory

w moim sklepie warzywniczym kupiłam wspaniałe pomidorki w bardzo korzystnej cenie. I postanowiłam ususzyć w piekarniku. Oj, było z nimi troszkę zabawy. Ale zaparłam się i mam. Zrobiłam 2 partie. Jedna z bazylia i druga z rozmarynem. Obie z dodatkiem czosnku Ta pierwsza partia jest w oleju rzepakowym tłoczonym na zimno. A druga w oleju słonecznikowym. 

Składniki:

1,5 kg pomidorów 
!/2 dużej główki czosnku
Bazylia lub rozmaryn
Olej do zalania
Morska drobnoziarnista sól i świeżo zmielony pieprz.


Sposób przygotowania jest bardzo prosty ale czasochłonny.


Umyte i osuszone ściereczką pomidory kroimy na pół . Nie wydrążamy środków. 


Na wysmarowanym olejem papierze rozkładamy pomidory i wstawiamy do piekarnika . Suszymy w temperaturze 100 stopni przy uchylonych drzwiczkach. 
Trwa to 2-3 godziny. W międzyczasie można przewrócić je na druga stronę. 
Wyjmujemy pomidory i odstawiamy na noc do odparowania. 


Na drugi dzień powtarzamy suszenie. Będzie już krócej. 



Wysuszone pomidory solimy i posypujemy pieprzem. A potem wkładamy do słoiczków. Dodajemy czosnek i zioła. Zalewamy olejem. Wstawiamy do lodówki. 


Suszonych pomidorów używam do sałatek, farszów. A olej wykorzystuję do dressingów. 

Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. Thành phần sữa ensure đức được thuyên giảm lượng đường.

    OdpowiedzUsuń