piątek, 27 września 2019

Faszerowane białe bakłażany.

W moim ulubionym sklepie warzywniczym kupiłam białe bakłażany. I najpierw kupiłam, a dopiero potem zastanawiałam się co z nich zrobić. Długo nie myślałam. Będą faszerowane drobiowym mięskiem z ryżem i dużą ilością zielonej pietruszki. 

Składniki: 

3 sztuki średnich bakłażanów. 
1 szklanka ugotowanego ryżu.
300 g zmielonego mięsa z udek. 
1 łyżka ziół prowansalskich.
1 łyżka suszonych pomidorów z czosnkiem.
1 łyżeczka moich papryczek chili w oleju
dużo posiekanej zielonej pietruszki ( samych listków)
2 gałązki tymianku ( same listeczki)
1 jajko
sól i pieprz ziołowy do smaku


Sposób przygotowania:

Bakłażany przeciąć na pół i wydrążyć środki, które też wykorzystamy.



Mięso, ryż , zielona pietruszkę i dodatki dokładnie wymieszamy .



Na wysmarowana masłem lub olejem blaszkę wykładamy połówki bakłażanów z nałożonym farszem. Środki bakłażana kroimy w gruba kostkę i uzupełniamy blaszkę. Solimy i posypujemy świeżo zmielonym pieprzem, Zalewamy niewielka ilością soku pomidorowego.


Zapiekamy w temperaturze 150 stopni przez 1 godzinę. 



Można tez pod koniec zapiekania położyć stary ser. Ale ja chciałam rozsmakować się takim naturalnym smakiem bakłażana i mięska. 
Miałam zamiar podać z kuskusem. Ale ryz i kuskus, to za wiele. Była więc bagietka. 


Smacznego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz