środa, 15 lipca 2015

Mark Knopfler !!!

W końcu doczekaliśmy się realizacji cudnego prezentu z okazji czterdziestej rocznicy naszego ślubu.
Prezent sprawił nam syn. I były to bilety na koncert Marka Knopflera w krakowskiej Arenie.
Bilety na koncert to jeszcze nie wszystko. Był nocleg w klimatycznym i bardzo przyjemnym hotelu Floryan, był przejazd z Krakowa do Iławy pociągiem Pendolino.
Ale po kolei.
Wyruszyliśmy na dwudniowy urlop w poniedziałek 13-tego lipca. Z dworca Olsztyn Główny wyjechaliśmy kilka minut po 6-tej , planowany przyjazd do Krakowa 11:47 . Ale we Włoszczowej (tam mieliśmy przesiadkę) okazało się , że są problemy z jednym z wagonów. Tym, w którym my mieliśmy jechać. Przesadzono nas do I klasy i po godzinie pojechaliśmy dalej do Krakowa.
Kraków Główny i Galeria Krakowska przyprawia nas olsztyniaków o prawdziwy zawrót głowy i "wpędza" w prowincjonalne kompleksy.
Z dworca przeszliśmy na piechotkę na ulicę Floriańską gdzie znajduje się Hotel Floryan.

Po zakwaterowaniu , poszliśmy na wstępne zwiedzanie Krakowa.
W pobliżu hotelu znajduje się Jama Michalikowa

Dom w którym mieszkał Jan Matejko

Nieopodal naszego hotelu znajduje się Brama Floriańska. I przez tę bramę kilkakrotnie przechodziliśmy.

Zachwyciły nas ulice na Trakcie Królewskim i Uniwersyteckim. Zachwyciły nas liczne kawiarnie, restauracje, sklepiki z pamiątkami, które spotykaliśmy co pięć kroków.

No i oczywiście Kościół Mariacki i Sukiennice.

Nasze wnuczki zachwycony byłyby dorożkami i karetami.

Więcej o urokach Krakowa napiszę jutro.

A wieczorem pojechaliśmy na koncert Marka Knopflera

Hala była cała zapełniona. Wcześniej przeczytałam, że na koncert wchodzi 18 tys. ludzi.

Bardzo chciałam zrobić zdjęcia. Miałam tylko telefon. I chociaż jedno zrobiłam. Tak na pamiątkę.

Koncert był rewelacyjny. Promował płytę " Tracker".

Aby aktywować link podświetlcie go i przejdźcie do strony.

I słuchajcie, słuchajcie i rozkoszujcie się pięknymi utworami.

A jutro zapraszam na dalszy ciąg reportażyku o Krakowie widzianym okiem blondynki.