poniedziałek, 18 sierpnia 2014

To już ostatnie przetworzenie pomidorków.

W końcu skończyły się pomidorki koktajlowe. Oczywiście zielone, bo ekologiczne i nie pryskane żadną chemią. A więc szybko łapiące choroby. Skoro zaraza zaczęła je zżerać, to ja musiałam być szybsza.
I tak dzisiaj przygotowałam na zimę sałatkę z zielonych pomidorków i cebuli.

Składniki:
Oczywiście pomidorki, cebula i zalewa.
Zalewa tym razem z octu jabłkowego. Proporcje takie same jak zawsze. Proszę zajrzeć w poprzednie przepisy.

Sposób przygotowania:

Pomidorki oczyścić .


A następnie pokroić w plasterki.

Dodać pokrojoną cebulę . Ja pokroiłam na ćwiartki i na plasterki.
Całość wymieszać i lekko posolić. 
Przykryć i pozostawić na 24 godziny. Można kilka razy wymieszać. 
Odcedzić na sicie.
Przełożyć do garnka i zalać zalewą tak aby tylko przykryć. 
Gotować 5 minut od zagotowania się.
Ponownie odcedzić . Zalewy w której gotowała się sałatka nie wylewać.
Przełożyć do wyparzonych słoików ugniatając lekko. Zalać zalewą.
Na koniec wlać 2 łyżki  oleju , oczyścić ręcznikiem papierowym brzegi słoiczków i zamknąć.
Pasteryzować 15 minut od zagotowania.
Wyłożyć słoiki do góry dnem aby zamknęły się. 
I gotowe. Odstawiamy na kilka tygodni.

Smacznego!!!!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz